Minor Social Marketing Hogeschool Rotterdam
Jaarlijks verspilt de horeca rond de 55.000 ton aan voedsel. Voedselverspilling vindt zowel plaats in de keuken als bij de gast. Door de grote toename van het aantal wereldrestaurants in Nederland begint dit concept in de horeca dus meer en meer voedsel te verspillen, waardoor het belangrijk is dat hier aandacht aan wordt besteed.
In samenwerking met wereldrestaurant Vandaag in Breda is er een campagne opgezet waarin de voedselverspilling verminderd wordt en waarbij er gebruik gemaakt wordt van een voordeelgerichte positionering waardoor het wereldrestaurant een imagoboost krijgt.
Deze campagne bestaat uit verschillende onderdelen om zo extra impact te kunnen maken. Deze zijn; het veranderen van interne werkprocessen, een social media campagne, publicaties en uitingen in het wereldrestaurant die het verhaal van ‘Vandaag voor morgen’ belicht en het hoofdelement waarbij er bakjes eten meegegeven worden aan de gasten.
Publiciteit
Het project heeft meerdere malen publiciteit gekregen. Dit was bijvoorbeeld door verschillende kranten en online platforms. Ook heeft dit project een prijs gewonnen voor de beste interventie van Social Marketing Awards van Hogeschool Rotterdam 2020.